محمد صادقی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ از تداوم اجرای طرح آبرسانی سیار در مناطق دارای تنش آبی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴ هزار و ۷۵۰ مترمکعب آب شرب توسط تانکرهای سیار در اختیار ساکنان روستاها و مناطق عشایری قرار گرفته است.

وی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و تداوم خشکسالی در سال‌های اخیر گفت: افزایش دمای هوا و آغاز فصل تابستان موجب افزایش مصرف آب و تشدید مشکلات تأمین آب شرب در برخی نقاط شهرستان شده است و به همین دلیل، آبرسانی سیار به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات مدیریت بحران در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده و بهره‌گیری از ظرفیت تانکرهای حمل آب، تلاش شده است تا نیاز آبی روستاها و مناطق عشایری که با کاهش منابع آبی یا افت دبی چاه‌ها مواجه هستند، به‌صورت مستمر تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از آبرسانی‌های انجام شده مربوط به ایام محرم‌الحرام است، تصریح کرد: از مجموع آب حمل شده، ۵۶۸ مترمکعب تنها در دهه نخست ماه محرم به مناطق دارای تنش آبی و محله‌های عشایری انتقال یافته تا مردم در این ایام با مشکل کمبود آب مواجه نشوند.

صادقی تأکید کرد: خدمات‌رسانی به روستاهای آسیب‌پذیر با همکاری دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ادامه دارد و در صورت افزایش نیاز، امکانات و ظرفیت‌های بیشتری برای تأمین آب شرب مردم به کار گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط بحرانی منابع آبی در منطقه خاطرنشان کرد: کاهش بارندگی و افت سفره‌های زیرزمینی، ضرورت مدیریت مصرف آب را بیش از گذشته نمایان کرده است و مشارکت مردم در صرفه‌جویی می‌تواند نقش مهمی در عبور از تنش آبی تابستان امسال داشته باشد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بردسکن از شهروندان، به‌ویژه در مناطقی که آب شرب از طریق تانکرهای سیار تأمین می‌شود درخواست کرد، از هرگونه مصرف غیرضروری خودداری کنند و با رعایت الگوی مصرف، مجموعه آبفا را در ارائه خدمات پایدار و تأمین آب مورد نیاز همه مشترکان یاری دهند.

وی در پایان تأکید کرد: تأمین آب شرب سالم و پایدار برای مردم مناطق روستایی و عشایری همچنان در اولویت برنامه‌های این اداره قرار دارد و عملیات آبرسانی سیار تا رفع کامل نیاز مناطق هدف ادامه خواهد یافت.


انتهای خبر ٫