به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ سیدهادی طباطبایی در مراسم افتتاح سومین کنسرسیوم تخصصی مهارت آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفهای کشور در سالن دانشگاه شهید منتظری مشهد اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید علم در کشور ۱۱ برابر میانگین جهانی شده که باعث افتخاراست جوانی که امروز در دانشگاه حضور نداشته باشند دیگر خیلی کم است.
\r\nوی خاطرنشان کرد: این امنیتی که در کشور وجود دارد باید نتیجهاش رشد علم و دانش و فناوری باشد.
\r\nطباطبایی با بیان اینکه نیروی جوان اگر امید به آینده نداشته باشد که دشمن هم به دنبال این است، کشور توسعه پیدا نمیکند و دانشگاه این بستر را فراهم میکند افزود: بزرگترین مشکل کنونی در دولت مسئله اشتغال است؛ همواره تلاش بر این بود بین علم و صنعت ارتباط خوبی صورت بگیرد.
\r\nمعاون سیاسی امنیتی استانداری تاکید کرد: در دانشگاهها نباید هدف اصلی مدرک گرایی باشد و دانشگاه باید در کنار صنعت باشد و ارتباط دو طرفه صورت گیرد تا در مجموع موجب توسعه شود.
\r\nطباطبایی با بیان اینکه اکنون چارهای جز این نداریم به دانشگاه متوسل بشویم و دانشگاهها هم به صنعت متوسل شود افزود: با گذشت ۴۵ سال از انقلاب شاهد شکوفایی علم در کشور بودیم و به دنیا نشان دادیم قدرت تسلط در علم و فناوری داریم.
\r\nوی درخصوص انتخابات مجلس نیز اظهارکرد: مراحل اجرایی انتخابات در استان فراهم شده و حدود ۴ میلیون واجد شرایط داریم ۴۶۰۰ شعبه اخذ رای داریم و در حال حاضر۸۴۴ در انتخابات مجلس برای ۱۸ کرسی رقابت میکنند که نسبت به دوره قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است.
\r\nرئیس دانشگاه فنی و حرفهای خراسانرضوی نیز اظهارداشت: طرح تاد در قالب سه الگو مدل تولید به هنگام، آموزش مبتنی بر صلاحیت، آموزش مبتنی بر سفارش و یا بورسیه است که با انتخاب دانشجوی برتر در حین تحصیل اشتغال را هم خواهند داشت.
\r\nمولا خاتمی ادامه داد: در همین راستا از ابتدای سال با ۱۵۰ واحد صنعتی رایزنی و طرح موضوع شده و با ۸۰ واحد صنعتی برای تامین ۳۲ هزار نیروی ماهر برای پنج سال انعقاد خواهد شد.
\r\nوی یکی از موضوعات مهم در کشوررا مهارت آموزی دانست وافزود: باتوجه به اینکه اشتغال یکی از کلیدهای اصلی آموزش است بنابراین در مقاطع بالای آموزشی نیز کسب مهارت در جهت متخصص شدن در اولویت است.
\r\nخاتمی با بیان اینکه این کنسرسیوم مهارت آموزی اولین در خراسانرضوی و سومین آن در کشور است تصریح کرد: با افتتاح کنسرسیوم و عقد تفاهم نامه اشتغال، گام بزرگی برای رسالت این دانشگاه برمیداریم؛ همچنین در ادامه این کنسرسیوم با همکاری ارگانهای مرتبط کافه کاریابی را در دانشگاه فنی حرفهای در بهمن ماه افتتاح خواهیم کرد.
\r\nانتهای پیام/
\r\nمنبع: تسنیم
نظرات (0)
هنوز نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بگذارید!