به گزارش صبح توس، در جلسه علنی روز سه شنبه ۹ خرداد مجلس شورای اسلامی، بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.\r\n\r\n«رضا مراد صحرایی»با ۱۶۷ رای موافق، ۸۶ رای مخالف، ۱۴ رای ممتنع، ۲ رای باطله از مجموع ۲۶۹ نماینده حاضر در مجلس از نمایندگان رای اعتماد گرفت و به عنوان وزیرآموزش و پرورش انتخاب شد.\r\n\r\nرضامراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان در پی استعفای نوری وزیر سابق آموزش و پرورش با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پروش منصوب شد و در جلسه ۲ خرداد مجلس نامه معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی رئیس جمهور، در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.\r\n\r\nوی دارای مدرک دکتری زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد. او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.\r\n\r\nصحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت.\r\n\r\nرهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.