حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1404/08/15 شمسی | 2025/11/06 میلادی
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن سایت خبری صبح توس هستید؟
توقف اتوبوس امیریه ۲۹ مشهد در ایستگاه بلاتکلیفی
صبح توس گزارش می‌دهد؛

توقف اتوبوس امیریه ۲۹ مشهد در ایستگاه بلاتکلیفی

با گذشت دو هفته از جلسه کمیته مشترک اتوبوسرانی، سازمان ترافیک و پلیس، مسئولان هنوز پاسخ مناسبی برای درخواست ساکنان امیریه ۲۹ مشهد مبنی بر ایجاد ایستگاه اتوبوس یا اصلاح خطوط نداده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ مشکلات خیابان امیریه ۲۹ مشهد در سایه نبود ایستگاه اتوبوس همچنان ادامه دارد. 
حدود دو هفته از تشکیل کمیته مشترک اتوبوسرانی، پلیس و سازمان ترافیک در خصوص تصمیم برای ایجاد ایستگاه در خیابان امیریه ۲۹ می‌گذرد. 
خبرنگار ما بلافاصله پس از اتمام جلسه کمیته، نتیجه را از مسئولان اتوبوسرانی پیگیری کرد. اما عدم پاسخگویی مناسب مسئولان حکایت از رای منفی کمیته و درخواست رد به سینه شهروندان امیریه ۲۹ داشت. پاسخ‌های کوتاه نظیر «این طرح مشکل دارد» و «بررسی‌ها ادامه دارد» تنها جوابی بود که خبرنگار ما در این مدت از مسئولان دریافت کرد.
خبرنگار ما پیگیری‌های خود را از طریق شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد.


رئیس کمیسیون عمران شورای شهر برای رسیدگی ورود می‌کندمجید نژادحسین، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با «صبح توس» در رابطه با درخواست ساکنان امیریه ۲۹ مشهد، اظهار کرد: مسئولان اتوبوسرانی دو مرتبه از منطقه بازدید و جلساتی را با نمایندگان مردمی آن محله برگزار کردند.
وی ادامه داد: مسئولان اتوبوسرانی معتقد هستند تغییر مسیر اتوبوس از خیابان اصلی امیریه به فرعی امیریه ۲۹ مشکلاتی را به همراه دارد که موجب تاخیر چند دقیقه‌ای اتوبوس در ایستگاه‌های دیگر می‌شود، به همین دلیل با آن مخالفت کرده‌اند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد به درخواست‌های مکرر شهروندان اشاره کرد و افزود: اما با توجه اینکه درخواست شهروندان همچنان ادامه دارد و آنان خواستار پیگیری‌های بیشتر شده‌اند لذا ما با مسئولان اتوبوسرانی صحبت می‌کنیم تا وضعیت این خیابان را مجدد بررسی کرده و به درخواست مردم رسیدگی کنند.
خبرنگار ما پس از پیگیری از شورای شهر، مجدد به سراغ مسئولان اتوبوسرانی رفت.

مهدی حمیدی، مسئول امور مطالعات و طراحی فنی اتوبوسرانی مشهد به جزئیات جلسه کمیته مشترک اشاره کرد و افزود: درخواست شهروندان خیابان امیریه ۲۹ در کمیته مشترک مطرح شد اما اکثریت آرا موافقت نکردند و این طرح مورد تایید نهایی قرار نگرفت.
وی علت عدم موافقت اعضای کمیته را طول مناسب مسیر تا ایستگاه خیابان امیریه و تعداد کم مسافر عنوان کرد و افزود: اکثریت اعضای کمیته، به دلیل فاصله مناسب و تعداد مسافر با این طرح مخالفت کردند و این طرح مورد تایید نهایی قرار نگرفت.


چشم انتظاری برای رای نهایی کمیته مشترک
حمیدی به درخواست‌های مکرر شهروندان در این رابطه اشاره کرد و افزود: اما به دلیل پیگیری‌ها و درخواست‌های فراوان، این طرح مجدد در کمیته مشترک مطرح می‌شود و بررسی‌ها ادامه پیدا می‌کند.
مسئول امور مطالعات و طراحی فنی اتوبوسرانی در رابطه با افزایش ساخت‌وسازها و روند رو به رشد جمعیت در این خیابان، اظهار کرد: تصمیمی که گرفته شده برای وضعیت فعلی این خیابان است و در صورت افزایش جمعیت و بالا رفتن تعداد مسافران به میزان قابل توجه، تصمیمات گرفته شده نیز تغییر می‌کند. 
حمیدی با اشاره به اینکه قرار بود تغییراتی در خطوط منطقه الهیه انجام شود اما به دلیل همزمانی با فصل مدارس فعلا این تغییرات انجام نشده است، بیان کرد: خطوط بسیاری هستند که از تمام نقاط شهر الهیه را دور می‌زنند در صورتی که تا زمانی‌که پایانه هست باید وارد پایانه شوند و از آنجا برای مسیرهای دیگر از سایر خطوط استفاده کرد.


ایستگاه امیریه ۲۹ لَنگ ساماندهی پایانه الهیه
وی با بیان اینکه در صورت تغییرات خطوط الهیه می‌شود در مورد خیابان امیریه ۲۹ هم تصمیم گرفت، تصریح کرد: اگر تمامی اتوبوس‌هایی که از نقاط مختلف شهر به الهیه می‌آیند وارد پایانه شوند، آن موقع می‌توان خطوطی را برای دور زدن در الهیه و امیریه و اطراف اختصاص داد.
حمیدی با بیان اینکه در حال حاضر تغییر مسیر اتوبوس به داخل امیریه ۲۹ امکان پذیر نیست، عنوان کرد: اگر اتوبوس‌‌ها مسیر خود را به داخل امیریه ۲۹ تغییر دهند، زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه بعدی بسیار بالا می‌رود و مسافرانی که در ایستگاه‌های دیگر منتظر اتوبوس هستند به جای ۱۵ دقیقه انتظار باید ۲۵ دقیقه منتظر اتوبوس بمانند و این مسئله باعث نارضایتی شهروندان ایستگاه‌های دیگر می‌شود.

مسئول امور مطالعات و طراحی فنی اتوبوسرانی به اهمیت تعداد مسافران برای ایجاد ایستگاه اشاره کرد و افزود: ممکن است در برخی مکان‌ها فاصله‌ سرایستگاه‌ها از حد استاندارد کمتر باشد، اما تعداد مسافران زیاد باشد که این مسئله باعث می‌شود برای آن مکان‌ها ایستگاه درنظر گرفته شود و برعکس اگر طول مسیر زیادتر از حد استاندار باشد و تعداد مسافران، اندک باشد، برای این محدوده نمی‌توان ایستگاه اتوبوس ایجاد کرد.
حمیدی با بیان اینکه متقاضیان ایستگاه اتوبوس در نقاط مختلف شهر کم نیستند، یادآور شد: در هسته مرکزی شهر نیز مناطق بسیاری هستند که مشکل خیابان امیریه ۲۹ را دارند اما کمبود ناوگان اتوبوسرانی اجازه نمی‌دهد ما نیاز تمامی شهروندان را برآورده کنیم.
طبق اظهارات مسئولان اتوبوسرانی، علت عدم موافقت با ایجاد ایستگاه در خیابان امیریه ۲۹ مشهد، فاصله استاندارد تا ایستگاه اتوبوس و کم بودن مسافر در این مسیر است. 
مسئولان مسیر پیاده‌روی تا ایستگاه اتوبوس را ۶۵۰ متر عنوان کرده‌اند و بر این عقیده هستند که این مسیر کاملا استاندارد و مناسب است اما ساکنان این خیابان که بارها این مسیر را پیاده‌روی کرده‌ و معتقدند فاصله بسیار بیشتر است و به یک کیلومتر می‌رسد.
کمبود مسافر نیز دلیل دوم مخالفت مسئولان با ایجاد ایستگاه یا اختصاص خط در این خیابان است اما این محدوده بالغ بر ۲ هزار نفر جمعیت دارد که به زودی، با ساکن شدن افراد جدید در ساختمان‌های آماده این رقم به بیش از دو برابر می‌رسد.
با وعده مسئولان برای بررسی مجدد این طرح در جلسه بعدی کمیته‌ که به زودی تشکیل می‌شود، خبرنگار ما نیز پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهد.


انتهای خبر/
خبرنگار: سارا آویشی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!