به گزارش خبرنگار
گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ آیتالله سید احمد علمالهدی ظهر امروز
در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به هفته قوه قضاییه از خدمات ارزشمند این نهاد در استان تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: خوشبختانه بر حسب مدیریت ریاست این قوه در این استان و دادستان محترم خدمات قضایی باتوجهبه حجم سنگین آن در ایام پیک زیارتی بهخوبی پیگیری و انجام شده است.
مصادره اموال مزدوران
دشمن در استان
وی با اشاره به حوادث دیماه سال گذشته افزود: از جمله اقدامات اخیری که در
استان ما برای اغتشاشگران و کودتاچیان دیماه صورت گرفته است، شامل تشکیل پنج
هزار پرونده بوده است که به فرموده مقام معظم رهبری شهید ما بنابراین بود که به آنها
نه زیاد سخت و نه زیاد سهلگیری بیجا گرفته شود. بسیاری از این پروندهها تعیین
تکلیف شد و آنها به نتایج سو عمل خود رسیدند، بهنحوی که انتقام سخت از این
کودتاچیان گرفته شود و درس عبرتی برای کسانی باشد که میخواهند از این به بعد برای
دشمن مزدوری کنند.
نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی با اشاره به مصادره اموال معاندینی که در داخل و خارج از کشور قصد عناد و دشمنی با نظام و انقلاب را داشتند، ابراز کرد: در این راستا نیز بر اساس یک اقدام قابل تقدیر ۱۵۰ پرونده تشکیل شد و اموال این افراد در جهت جبران خسارات وارد شده به کشور مصادره گردید.
وی گفت: بنابراین این قوه علاوه بر کارهای روزمره خود درگیر چنین پروندههایی نیز بود که بنده بابت تمام این زحمات از متولیان قوه قضاییه تشکر میکنم و امیدواریم خداوند متعال، عزیزان ما را در خدمتگزار انقلابی قرار بدهد.
علمالهدی با اشاره به سالروز ترور مقام معظم رهبری شهید بیان کرد: ششم تیرماه، در کنار روز هفتم تیرماه برای نظام و انقلاب ما روزهای بسیار با اهمیتی است، در ششم تیرماه ۴۴ سال قبل رهبر شهید ما در مسجد ابوذر تهران مورد سوءقصد قرار گرفتند و نسبت به ایشان ترور نافرجام و شدیدی صورت گرفت به صورتی که مسئله دوام و بقای ایشان تنها بهعنوان یک معجزه الهی در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه ترور ششم تیرماه، مانع از شهادت ایشان در روز هفتم تیرماه در
کنار شهید آیتالله بهشتی و یاران عزیزشان شد، تصریح کرد: ترور ایشان چنان سنگین و
شدید بود که دکترها از بهبودی و درمان ایشان به کل ناامید شده بودند؛ اما در یک
لحظه علائم حیاتی ایشان برگشت. رهبر شهید خودشان برای من نقل کردند که بعد از مرخص
شدن از بیمارستان، مستقیم به منزل امام خمینی (ره) رفتم و به ایشان عرض کردم «زندگی من معجزه
است و گمان میکنم خداوند با من کاری دارد، پس به ایشان گفتم هر امر و دستوری در
مورد انقلاب دارید، من در خدمت هستم».
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هیچکس در آن زمان نتوانست تشخیص بدهد که خداوند متعال چه کاری با رهبر شهید ما داشت، کاری که خداوند با ایشان داشت، همین مدیریت ۳۶ ساله انقلاب اسلامی و گسترش آن در جهان اسلام بود؛ خداوند ۴۴ سال شهادت ایشان را به تعویق انداخت تا انقلاب ما امروز به این جایگاه برسد؛ بنابراین این خدا، خدای همه دوران انقلاب اسلامی ماست، لذا بایستی ما به این خدا معتقد باشیم و باور داشته باشیم.
وی اضافه کرد: زمان ترور نافرجام مقام معظم رهبری شهید، آیتالله سید مجتبی
خامنهای تنها ۱۲ یا ۱۳ سال داشتند، خداوند میخواست این آقازاده تبدیل به یک عنصر
مدیر، عادل، فقیه جامعه الشرایط در سن ۵۶ سالگی برسند که و سپس پدر عزیزشان به
مقام رفیع شهادت نائل شوند. این عنایت خداوند است.
حضور مردم در میدان
نشانه خداباوری و بصیرت آنان است
علمالهدی با تأکید بر تقویت خداباوری در مردم و مسئولین کشور گفت: الحمدالله مردم ما در این زمینه از خداباوری عمیقی برخوردارند که بیش از یکصد شب در میدان ایستادگی کردند، انشاءالله مسئولان نیز بهاندازه همین مردم، از خداباوری برخوردار باشند.
وی با اشاره به این فرمایش امام حسین (ع) که «مردم در من برای شما الگو هست»،
خاطرنشان کرد: در همین راستا ما باید از دوره پسا عاشورای کربلا و کاری که اهلبیت
(ع) انجام دادند برای دوره پساجنگ خود درس و تجربه بگیریم و الگوبرداری کنیم. اهلبیت
(ع) در کلام، تحریک احساسات و حرکات خود نخست مظلومیت امام حسین (ع) و سپس با بیانی
مستدل ضعف، زبونی، بیعرضگی و ناتوانی دشمن را فریاد میزدند تا آنها را از چشم
مردم بیندازند.
ضرورت بیان شهادت
مظلومانه رهبر شهید با الگوگیری از قیام کربلا
امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: اما متأسفانه مسئولین ما از شهادت رهبر مظلوم
ما کمتر سخن میگویند، درحالیکه مسئله شهادت ایشان تنها به ایران خلاصه نمیشود؛
بلکه تمام جهان اسلام را در بر میگیرد؛ اما نه در رسانه و نه در کلام مسئولان این
مظلومیت بهدرستی و خوبی جلوه نکرده است. برادران و خواهران ما در مقابل شهادت ایشان
وظیفه داریم که با نشاندادن مظلومیت ایشان جهان اسلام را یکپارچه کنیم تا ریشه
استکبار از روی کره زمین برداشته شود.
مسئولان بهجای
تکمله زدن به اراجیف ترامپ، نقاط ضعف دشمن را برجسته کنند
وی نسبت به وضعیت نقد تفاهمنامه ابراز کرد: این چه وضعیتی است که در مقام نقد
تفاهمنامه به وجود آوردید، نتیجه آن چیست؟ با این برخوردها به کجا میخواهید، برسید؟
بهجای اینکه روی اصل بیچارگی و شکست دشمن کار کنید و آن را برجسته کنید، چرا
مسائل دیگری را مطرح میکنید. نقد کردن خوب است؛ اما باید سازنده باشد، در ارتباط
با اقداماتی که پس از این تفاهمنامه باید انجام دهید نقد کنید، چرا توهین میکنید
و یا چرا مسئولان بهجای الگوگیری از وضعیت پسا عاشورایی اهلبیت (ع) به حرفهای
دشمن و اراجیف رئیسجمهور آمریکا تکمله میزنید.
علمالهدی با بیان اینکه هنوز پیکر رهبر شهید ما بر روی زمین است، عنوان کرد: بله گرانی در کشور هست که باید مسئولان در مورد آن تدبیرات لازم را اتخاذ کنند؛ اما هیچ کمبود کالایی در دوران جنگ تحمیلی سوم وجود نداشت، بازارها علیرغم این جنگ نابرابر و تهاجم نابکارانه با کمبودی مواجه نشدند، این درست نیست که دشمن بگوید شما فقیر شدید، شما هم آن را تأیید کنید.
علیالاصول یعنی
اصل پایانیافتن جنگ و احقاق حقوق ملت ایران
وی یان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص تفاهمنامه فرمودند «علیالاصول، نظر دیگری
داشتم...»، مراد و منظور از اصول، پایانیافتن جنگ، احقاق حقوق مردم ایران، جبران
خسارات و غرامت، قوی و نیرومند بودن در مقابل دشمن است. مردم حاضرند جانشان را برای
این نظام و انقلاب بدهند، این چه کاری است که اراجیف دشمن را کامل کنیم، آنها بگویند
شما باید سویا و گندم بخرید، شما هم تأیید کنید. با چه کسی میخواهید معامله کنید؟
با قاتل آقای شهیدان میخواهید معامله کنید؟ برادران و خواهران این پسا عاشورای
خودمان را که از ماه رمضان آغاز شد را با دست عاشورای اهلبیت (ع) کنار یکدیگر
بگذاریم، بنیم چقدر با آنها فاصله داریم، بایستی ذلت و نکبت دشمن را شرح دهیم.
نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی با اشاره به بیان ۳۰ شکست راهبردی دشمن در
خطبههای نماز جمعه گفت: متأسفانه ما نتوانستیم همانند اهلبیت (ع) به وظایف پسا
عاشورایی خود عمل کنیم، شما جوانان، خواهران و برادران تلاش کنید با استفاده از
فضای مجازی و دستگاههای دیجیتال سقوط و شکست دشمن را جهانی کنید. مسئولان نیز
بدانند تمام اهمیتی که مردم برای شما قائل هستند، تنها برای یک کلمه است که مقام
معظم رهبری شهید در مراسم تنفیذ فرمودند «شما را بهعنوان رئیسجمهور تنفیذ میکنم»؛
بهخاطر همین یک کلمه است پس حرمت آن را در خونخواهی رهبر شهیدمان حفظ کنید.
وی اضافه کرد: اگر آن یک کلمه نبود، تمام این وزرا و مسئولین از دیدگاه ایمانی مردم هیچ نقشی نداشتند، و یا اینکه بر اساس اصل ۵۲ قانون اساسی مجلس تحت نظارت رهبری انجاموظیفه کند، نیز اگر نبود مردم برای نمایندگان خود نیز ارزش قایل نبودند؛ بنابراین این محوریت ولایت را در همه بحثها حفظ کنیم، بهویژه در مقابل دشمن و وضعیت پسا عاشورای خودمان؛ زیرا رهبر شهید ما تنها رهبر ایران نبودند، بلکه رهبر دنیای اسلام بودند؛ لذا باید
بهگونهای عمل کنیم که دنیا با آمریکا نجس العین و استکبار مقابله کند.
انتهای خبر/
نظرات (0)
هنوز نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بگذارید!