درباره نویسنده
یادداشت؛
روحانی حوزوی در مقابل آخوندهای درباری

یادداشت پیش رو به اجبار به نگارنده سپرده شد نه از این بابت که اینجانب علاقهای به امام ندارم بلکه جرأت و توان نوشتن را ندارم ولی حالا که استاد ما سپرده است چشم!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، حسن ضیایی، مدیر مسئول پایگاه خبری صبح توس طی یادداشتی به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) نوشت: استاد ما که شاید راضی نباشد اسم او را اینجا بیاورم در توضیحاتی به همان جمعی که بودیم گفت: «باز تیتر نزنید مثلا امام خوب بود، بله امام خوب بود ولی تیتری چکشی و برنده بزنید که کلیشه نباشد»، اول یادداشت هم میگویم اگر اجبار و اصرار نبود نمینوشتم، چراکه برای از امام نوشتن نیاز به غلو ندارد ولی از امام نوشتن، کاغذی به وسعت تاریخ، به ظرافت حریر و لطافت پرنیان میخواهد و قلمی به بلندای آسمان و به برندگی شمشیر و مغزی متصل به بیکرانههای عرفان و بندگی، واقعا این حرفها در خصوص امام غلو نیست و حتی باز هم از بیان ابعاد شخصیت ایشان عاجز است.
در بین شخصیتهای معاصر تاریخ ایران و حتی تاریخ جهان کسی یارای همطرازی با امام خمینی (ره) را ندارد و حتی اگر پا را فراتر گذاشته و در تاریخ غیبت نیز مرور کنیم کسی را همانند امام خمینی (ره) پیدا نخواهیم کرد و اگر مورخان صدر اسلام ناراحت نشوند حتی در بین صحابه نیز نمیتوان شخصیتی را پیدا کرد که علاوه بر وجوهات فردی، ابعاد اجتماعی نیز داشته باشد یعنی کسی که اهل قیام و قعود و سجاده باشد و همزمان توان بسیجکنندگی در سطح جامعه را نیز داشته باشد.
این جملهای را هم که در کلاسهای مختلف گفتم، برای اولین بار اینجا مینویسم: «اگر به آدمهای ۲۰۰ سال بعد ارفاق کنیم، امام خمینی از زمان خود ۲۰۰ سال جلوتر بود و خداوند نسل ما را خیلی دوست دارد که در زمان حیات جسمانی امام خمینی (ره) خلق کرده است، هرچند امام هنوز زنده است و زنده خواهد ماند.»
امام بود که برای اولین بار در طول تاریخ اسلام جرأت کرد که در مقابل دوگانههای کاذب مقدسنماهای احمق حوزه و دانشگاه بایستد و کلمه اسلام آزادیخواهی و اسلام آمریکایی را طرح کند و برای تعریف اسلام آمریکایی گفت: «اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملاّهای کثیف درباری، اسلام مقدسنماهای بیشعور حوزههای علمی و دانشگاهی، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایهداران بر مظلومان و پابرهنهها»، مگر کسی تا قبل از امام میتوانست اسلامی غیر از شیعه و سنی ارائه دهد.
امام توانست منطق قیام لله را که ۱۴۰۰ سال در بند مذاهب داخلی اسلام و عالمان بیعمل و به تعبیر خود ایشان ملاهای کثیف درباری گیر کرده بود را به اسلام مبارزه علیه ظلم و بیعدالتی و طاغوت تغییر دهد هرچند قبل از ایشان نیز تلاشهای فراوانی نظیر نهضت مشروطه نیز شده بود ولی امام بود که توانست این نسبت را تغییر دهد و تثبیت کند و در مقابل فوجی از متحجران خشکمغز متدین و متجدد ایستادگی کند و هر هزینهای لازم بود پرداخت کرد تا جایی که در نامه معروف به منشور روحانیت میگوید: «خون دلی که پدر پیرتان از دسته متحجر خورد هرگز از فشارها و سختیهای دیگران نخورده است.»
توانایی ساختن موشک و هستهای و همه تواناییهای علمی که امروز غرق در آنها هستیم در مقابل آموزهای که امام به امت آموخت هیچ است. امام بود که به همه ما و پدران ما و نسلهای پس از ما؛
یادآوری کرد و آموخت که عیار هرکس به قدر توانایی اوست،
یادآوری کرد و آموخت که این تفسیر بهجامانده بر روی زمین مهجوریت که سرنوشت هر قومی به دست خود اوست،
یادآوری کرد و آموخت که در دنیای ظلم نه میتوان و نه باید زندگی کرد،
یادآوری کرد و آموخت که تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم،
یادآوری کرد و آموخت که جنگ ما جنگ عقیده است، جغرافیا و مرز نمیشناسد.
«ما میتوانیم» امام که در سی و ششمین سالگرد عروج ایشان توسط جانشین خلف ایشان و در حرم مطهر ایشان گفته شد نیز از همین جنس است، امام به یک ملت نه، بلکه به یک تاریخ اثبات کرد «ما میتوانیم» میشود و وجود دارد و اما قله نهایی همه «ما میتوانیم»ها هر آنچه که آن مرد همیشه زنده تاریخ بشریت میخواست کجاست؟ او خود در فراز آتشین و طوفانی نامه معروف «سالگرد کشتار خونین مکه و قبول قطعنامۀ ۵۹۸» گفت:
«ما برای احقاق حقوق فقرا در جوامع بشری تا آخرین قطرۀ خون دفاع خواهیم کرد ... و مسلمانان در یک تشکیلات بزرگ اسلامی رونق و زرق و برق کاخهای سفید و سرخ را از بین خواهند برد. امروز خمینی ... همچون همۀ عاشقان شهادت، برای درک شهادت روزشماری میکند.
جنگ ما جنگ عقیده است، جغرافیا و مرز نمیشناسد و ما باید در جنگ اعتقادیمان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم. [هدف ما ملیگرایی نیست] ملیگراها تصور نمودند ما هدفمان پیاده کردن اهداف بینالملل اسلامی در جهان فقر و گرسنگی است. ما میگوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الاّ الله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم. [انشاءالله]».
انتهای خبر/
درباره نویسنده
نظرات:
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
- وصیتنامه شهید ناصرالدین باغانی
- یوم السجاد قوچان، اثبات ارادت به یادگار کربلا
- دستگیری سلطان عینک خاورمیانه در طرقبه شاندیز
- برگزاری قرعهکشی مسکن ملی کاشمر در دهه فجر
- وصیتنامه شهید محمود کاوه
- «ویرانی» قطب صنعت چوب شمال شرق کشور است
- الحاق ۱۸۸ هکتار زمین به مسکن ملی کاشمر
- پس از نوریزاده چه کسی فرماندار سرخس میشود؟
- مهآبادی سرپرست فرمانداری تربتجام شد
- استخر دانشآموزی قوچان افتتاح میشود
آخرین اخبار
- مشارکت در مهمانی غدیر مصداق تقوا است
- دستاورد بزرگ کشور در صنعت هستهای
- آمریکا در چاله اقتصادی افتاده است
- انقلاب اسلامی در مسیر غدیر است
- قربان و غدیر تجلی عبودیت و ولایت
- استقلال ملی از ارکان عقلانیت امام بود
- فشارهای آمریکا استقلال ما را از بین نمیبرد
- عید غدیر بزرگترین هدیه هدایت برای بشریت
- طرقبه شاندیز در سراشیبی پیری جمعیت
- گفتاری از شهید حسین ثامنی
- مشاهده بیشتر