حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1404/08/15 شمسی | 2025/11/06 میلادی
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن سایت خبری صبح توس هستید؟
تحول آموزش و پرورش با اصلاح روش‌های آموزشی
معاون وزیرآموزش و پرورش عنوان کرد:

تحول آموزش و پرورش با اصلاح روش‌های آموزشی

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه تحولی وزارت آموزش و پرورش، بر اصلاح روش‌های آموزشی و تحول در محیط‌های یادگیری متمرکز است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، رضوان حکیم‌زاده» صبح امروز در آئین آغاز به کار رویداد بازی‌ ریاضی «اکساوان» برای اولیا و دانش‌آموزان در تربت‌حیدریه اظهار کرد: هم‌اکنون مرحله دوم این برنامه آغاز شده که از نمونه‌های شاخص آن، به‌کارگیری روش‌های فعال آموزشی برای درگیر کردن دانش‌آموزان و تبدیل یادگیری به تجربه‌ای معنادار و ماندگار است.

وی افزود: رویداد «اکساوان» که امروز در تربت‌حیدریه آغاز شد، یکی از برنامه‌های تحولی موفق است که بر اساس سند تحول بنیادین، محیط‌های یادگیری خشک و حافظه‌محور را به فضاهای پویا و نشاط‌آور تبدیل می‌کند تا دانش‌آموزان در قالب کار گروهی، بازی و دست‌ورزی بیاموزند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه متأسفانه در گذشته، ریاضیات به گونه‌ای آموزش داده شده که برای بسیاری از دانش‌آموزان دور از دسترس و دشوار تصور می‌شد، تصریح کرد: با روش‌های مناسب، می‌توان آن را به دانشی شیرین و فراگیر تبدیل کرد.

حکیم‌زاده، ویژگی مهم این رویداد را تناسب با اقتضائات دوره کودکی و استفاده از بستر بازی برای تربیت و یادگیری دانست و گفت: بازی به عنوان ذات دوران کودکی، بهترین ابزار برای آموزش به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به نقش خانواده‌ها به عنوان شرکای آموزشی در سند تحول بنیادین، خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها، برای خانواده‌ها در فرآیند یادگیری نقش‌های مشخصی تعریف شده و در اکساوان نیز خانواده‌ها در کنار دانش‌آموزان حضور فعال دارند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: این رویداد علاوه بر تقویت جایگاه معلمان، گامی مهم در راستای تغییر روش‌های سنتی و حرکت به سمت آموزش‌های گروهی، اجتماعی و روزآمد است.

ریاضی باید از طریق بازی و تجربه‌های عینی آموخته شود

در ادامه این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: درس ریاضی از دیرباز برای بسیاری از دانش‌آموزان با چالش همراه بوده، در حالی که ریشه واژه ریاضی به بازی بازمی‌گردد.

مصطفی اسدی با طرح این پرسش که چرا این درس را به گونه‌ای تدریس می‌کنیم که برای دانش‌آموزان دشوار به نظر برسد؟ اظهار کرد: دانش‌آموزان باید ریاضی را از طریق بازی و تجربه‌های عینی بیاموزند.

اسدی افزود: کشورهای پیشرفته‌ای مانند استرالیا، در آموزش ریاضیات و دروس دیگر از روش‌ها و الگوهای جذاب و کاربردی بهره می‌برند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اگرچه در آموزش، نتیجه ۲+۲=۴ همیشه ثابت است، اما کیفیت آموزش در مناطق مختلف جهان بسیار متفاوت است و باید این کیفیت را ارتقا دهیم و اطمینان حاصل کنیم که دانش‌آموزان ریاضی را به شکل کیفی و معنادار فرا می‌گیرند.

رویداد «اکساوان» با هدف تحول در روش‌های آموزش ریاضی و تبدیل آن به تجربه‌ای شیرین و ماندگار برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی در تربت‌حیدریه در حال برگزاری است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!