درباره نویسنده
پروژه ناتمام محور خلیلآباد به بردسکن با عمر بیش از یک دهه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صبح توس؛ افزون بر ۱۷ سال قبل، مطالعات احداث باند دوم شادمهر – کاشمر – خلیلآباد – کندر – بردسکن انابد به طول ۱۲۰ کیلومتر، آغاز شد و ۶۰ کیلومتر تا کاشمر و ادامه مسیر به سمت خلیلآباد، بردسکن و انابد است.
محور کاشمر به سمت خلیلآباد به طول ۱۴ کیلومتر در سال ۸۹ به علت ترافیک محلی که داشت، در اولویت فاز اول اجرا قرار گرفت همچنین کلنگ اجرای باند دوم محور خلیلآباد به بردسکن، در سال ۸۶ زده شد.
محور خلیلآباد - بردسکن معروف به جاده مرگ، به طور روزانه جان هموطنان بیگناه را میگیرد و فقط سالهاست که وعده دوباندهسازی آن از سمت مسئولان ریزودرشت منطقهای، استانی و ملی مطرح میشود.
هرگاه در سطح شهرستان خلیلآباد نام از مرگ و جاده میآید بی شک تمامی ذهنها به سمت محور خلیلآباد - بردسکن میرود، اما معلوم نیست آمار و ارقام این تصادفات و قربانیها باید به چه تعدادی بیشتر از این برسد تا تلنگری برای اقدام عملی صورت بگیرد و دوران اعتبارات قطره چکانی پایان یابد.
پروژه تعریض و دوبانده شدن محور خلیلآباد به بردسکن که شاهراهی برای تردد چند هزار وسیله نقلیه سبکوسنگین در روز به ۸ استان کشور است سالهاست به دلیل پیچوخمهای اداری و کمبود اعتبار معطلمانده است.
بیش از ۱۰ نفر طی چند سال گذشته در ورودی ارغا کشته شدند
یکی از اهالی روستای ارغا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صبح توس؛ دراینخصوص داشت: رفتوآمد به روستای ارغا بسیار زیاد است که میطلبد یک زیرگذر احداث شود
وی با بیان اینکه بیش از یک دهه است که وعدههای مختلفی برای ساخت زیرگذر در ورودی روستای ارغا داده میشود و بعد از انتخابات این وعدهها تمام میشود، خاطرنشان کرد: در مدتزمان اجرای پروژه باند دوم محور خلیلآباد به بردسکن ۴ نماینده تغییر کردند؛ ولی هنوز تکمیل نشده است.
وی همچنین با تأکید بر اینکه بالای ۱۰ نفر در همین ورودی روستای ارغا طی چند سال گذشته جان خود را در تصادفات ازدستدادهاند ولی هیچ مسئولی جوابگو نیست، تصریح کرد: اگر قصد ورود به جاده از سمت روستا داشته باشیم باید تا وسط جاده حرکت کنیم و همین پل را اصلاح نکردهاند.
اگر هر سال ۵ کیلومتر آسفالت میشد جاده تا به امروز تکمیل شده بود
یکی از شهروندان خلیلآباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صبح توس، با بیان اینکه حجم تردد در جاده خلیلآباد به بردسکن خیلی زیاد است، اذعان کرد: از مسئولان تقاضا داریم که باند دوم این جاده را تکمیل کنند، بیش از ۱۲ سال است که این جاده در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه اگر هر سال ۵ کیلومتر از این جاده آسفالت میشد تا به امروز کل باند دوم این محور تکمیل شده بود، عنوان کرد: بنده در همین جاده پدرم را ازدستدادهام تا کی باید شاهد مرگ عزیزان خودمان در این جاده باشیم.
اجرای پروژه جابهجایی ۱۳۰ تیر برق در محور خلیلآباد بردسکن
حسین صادقپور، مدیر برق خلیلآباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صبح توس، اظهار داشت: در راستای شروع اقدامات عمرانی دو بانده شدن محور خلیلآباد به بردسکن گودبرداری و جابهجایی تیرهای چراغبرق در این محور آغاز شد.
وی با بیان اینکه جابهجایی و نصب تیرهای چراغبرق باتوجهبه پایکار بودن عوامل اجرایی خلیلآباد و بردسکن ظرف چند روز آینده به پایان میرسد، خاطرنشان کرد: عملیات جابهجایی و نصب ۴۰ تیر برق در 1.۵ کیلومتر از ابتدای روستای نصرآباد تا ابتدای روستای ارغا در فاز اول اجرا میشود.
مدیر شرکت توزیع برق خلیلآباد با تأکید بر اینکه بعد از اتمام بلافاصله فاز دوم را شروع خواهیم کرد، افزود: کل پروژه که به مسافت ۵۰۴۴ متر است توسط پیمانکار انجام میشود که تعداد ۱۳۰ تیر چراغبرق در مجموع نصب و جابهجا خواهد شد.
باند دوم خلیلآباد به بردسکن تا ابتدای روستای تکمار طی دوفاز آسفالت میشود
سید مسعود یاوری، فرماندار شهرستان خلیلآباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صبح توس؛ تصریح کرد: با اتمام جابهجایی تیرهای برق در این محور بلافاصله آسفالت فاز اول از ابتدای جاده نصرآباد تا اول جاده ارغا به طول 1.۵ کیلومتر انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در ادامه از ابتدای جاده ارغا تا اول روستای تکمار در مسیر خلیلآباد به بردسکن که در کل مسافت ۵ کیلومتر طول مسیر از نصرآباد تا اول جاده تکمار است، آسفالت خواهد شد، اذعان کرد: همه مدیران ذیربط در استان، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و شخص استاندار خراسان رضوی پیگیر هستند تا پروژه با سرعت بیشتری انجام شود.
ماده ۲۳ محور خلیلآباد به بردسکن اخذ شد
یعقوب علی نظری، استاندار خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صبح توس؛ با تأکید بر اینکه مصوبه سفر استانی ریاستجمهور برای کل محور شادمهر تا بردسکن است، اظهار داشت: محور خلیلآباد به بردسکن ماده ۲۳ نداشت که اخذ شد و آماده است که کل محور تحت برنامه اجرایی و عملیاتی با تقدم قرار گیرد.
وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: با نشست مشترکی که شهرداری و شورای شهر داشتیم بنابراین شد تا در بخشهایی که زیرساختها آماده است مخصوصاً در ورودی و خروجیهای شهرها اقدام مشترک انجام شود.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: انشاءالله بتوانیم شهرداری را کمک کنیم در موضوعاتی که امکان آن وجود دارد و شهرداری باتوجهبه اینکه برخی از محور در داخل محدوده شهری قرار دارد اقدام کند.
انتهای پیام/



درباره نویسنده
نظرات:
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
- وصیتنامه شهید ناصرالدین باغانی
- یوم السجاد قوچان، اثبات ارادت به یادگار کربلا
- خواندن نماز لیله الدفن برای شهدای خدمت
- دستگیری سلطان عینک خاورمیانه در طرقبه شاندیز
- پارک بانوان نیشابور؛ گامی در ارتقای زندگی بانوان
- مقاومت ایران و زوال ابهت دروغین رژیم صهیونیستی
- برگزاری قرعهکشی مسکن ملی کاشمر در دهه فجر
- استخر دانشآموزی قوچان افتتاح میشود
- «ویرانی» قطب صنعت چوب شمال شرق کشور است
- وصیتنامه شهید محمود کاوه
آخرین اخبار
- همه دستگاهها موظف به پیگیری مصوبات هستند
- در مورد مقام و مسئولیت مواخذه خواهید شد
- آیه ۷ سوره مبارکه تکویر
- تاریخ عبرت است
- غبارروبی گلزار شهدای کاشمر به مناسبت هفته دولت
- پایان خسارت محض
- پهلوی، نماد وابستگی و خیانت
- اختصاص ۱۹ میلیارد ریال اعتبار برای مناطق روستایی
- حمایت از مردم غزه وظیفه هر مسلمان است
- شهید ایراندوست یکهتاز مقاومت مقابل ارتش سرخ بود
- مشاهده بیشتر