درباره نویسنده
صبح توس گزارش میدهد؛
کاهش خطرات جادهای سرخس با ریلهای بیادعا

پروژههای جدید جادهای سالهاست میان وعدهها مانده و خاک سرخ «سرخس»، هنوز در حسرت راهی امن میسوزد؛ در این هیاهو، ریلها آرام و بیادعا، همان مسیریاند که میتوانند بار امنیت جانی مردم را در این شرایط بر دوش بِکِشند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ در دل جادههای ناامن و پر از زخم و داغ، امید به زندگی همچنان دست و پا میزند و همواره بهدنبال راهی خواهد بود که شاید اندکی شرایط را بهبود دهد و دریچهای جدید به روی شهر بگشاید.
جادههای ما، بهجای وصال، فاصله میآفرینند و بهجای احیای جان، جان میفشارند و جان میگیرند. هر روز حادثهای، هر هفته عزایی در این نامه بلند چمبره زده بر امنیت مردم رقم میخورد.
پروژههای جدید جادهای هم سالهاست میان کاغذ و وعدهها ماندهاند و خاک سرخ «سرخس»، هنوز در حسرت راهی امن میسوزد. جگرهای مردم در فراق دلبستگان قربانی شده جاده عطشناک است و آه مظلومان بی پیچ و تاب به آسمان میرود.
در این هیاهو، ریلها آرام و بیادعا، همان مسیریاند که میتوانند بار امنیت جانی مردم را در این شرایط نامساعد بر دوش بکشند و برقی از امید را در قلب مسافران تداعی کنند.
کاهش خطرات جادهای سرخس با ریلهای بیادعا
یک کارشناس ارشد مدیریت و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: امروز که سرخس منطقه آزاد شده و از پنجرهای تازه به تجارت و حرکت نگاه دارد، طبیعتاً رفت و آمد، مسافرپذیری و توریسم تجاری افزایش خواهد یافت.
فیروز وثوقی تصریح کرد: «راهآهن» باید در اولویت رفت و آمد مسافران باشد و در راستای خدمت به مردم عامه، افزایش ایمنی، سرعتبخشی به سرمایهگذاران، مسافران و بازدیدکنندگان نقش مؤثری ایفا کند.
وی بیان کرد: واگنها نه فقط برای حمل بار و مسافر، بلکه برای حفظ جان و رونق این شهر، مسئلهای استراتژیک هستند و باید نقشی مؤثر داشته باشند.
این کارشناس ارشد مدیریت و شهرسازی عنوان کرد: وقتی اتوبوسرانی بینشهری در شهرستان سرخس به فراموشی سپرده شده، وقتی جادهها ناامن هستند و پروژهها گرفتار، راهآهن تنها گزینه نیست، بلکه تنها امید است.
وثوقی تصریح کرد: در این راستا، توجه به زیرساختهای حداقلی، افزایش ناوگان، ظرفیتهای رفت و آمد مسافران و نیز نظمدهی و مدیریت ترافیک، بهویژه در ایام خاص، باید مورد پیگیری، تأکید و برنامهریزی مسئولان شهرستان سرخس و خراسان رضوی قرار گیرد.
تأثیر مثبت خدمات ریلی بر ایمنی مسافران
هر چند نارضایتیهای مردم شریف شهرستان سرخس از نحوه ارائه خدمات راهآهن بهدلیل تأخیرهای مکرر قطار مسافری و کمبود واگن بالاست، اما با توجه به خطرات جاده سرخس که به جاده مرگ تبدیل شده، خدمات ریلی میتواند تأثیر مثبتی بر ایمنی مسافران داشته باشد.
انتظار میرود با بهبود سریعتر خدمات و ارتقای زیرساختهای ریلی، امنیت و رفاه بیشتر سفر برای مردم شریف شهرستان سرخس رقم بخورد.
در حال حاضر، روزانه دو رام قطار رفت و دو رام قطار برگشت، هر رام به ظرفیت ۲۱۶ مسافر در مسیر سرخس- مشهد رفت و آمد دارند.
خط آهن مشهد- سرخس در مرز با ترکمنستان، خطوط ریلی آسیای مرکزی را به شبکه راهآهن کشور متصل میکند؛ همچنین ۸۰ درصد از حجم ترانزیت ریلی کشور در مسیر راهآهن مشهد- سرخس با کشور ترکمنستان انجام میشود.
انتهای خبر/
درباره نویسنده
نظرات:
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
- وصیتنامه شهید ناصرالدین باغانی
- خواندن نماز لیله الدفن برای شهدای خدمت
- یوم السجاد قوچان، اثبات ارادت به یادگار کربلا
- دستگیری سلطان عینک خاورمیانه در طرقبه شاندیز
- پارک بانوان نیشابور؛ گامی در ارتقای زندگی بانوان
- مقاومت ایران و زوال ابهت دروغین رژیم صهیونیستی
- برگزاری قرعهکشی مسکن ملی کاشمر در دهه فجر
- استخر دانشآموزی قوچان افتتاح میشود
- وصیتنامه شهید محمود کاوه
- «ویرانی» قطب صنعت چوب شمال شرق کشور است
آخرین اخبار
- گامها در مسیر خورشید از نگاه دوربین
- میقاتهای مهر در راه حریم قدس رضوی
- بهروزرسانی نقشه مشهد برای خدماترسانی سریع به زائران
- امام رضا (ع) نماد مظلومیت در تاریخ اسلام
- پیوند با امام رضا(ع)، سپری در برابر ظلم
- راهی برای وصل شدن دلها به آسمان هشتم
- حذف ناگهانی توقف قطارها در ایستگاه نیشابور
- روایت میقاتهای مهر در راه رضوی
- حرکت ۲۵ کاروان پیاده از کاشمر به مشهد
- عاشقانههای سفر آخر صفر
- مشاهده بیشتر