رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد:

شرکت ترافیک بی‌اختیار در تعرفه‌ها، همه‌چیز دست شوراست

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: شرکت به‌عنوان بازوی اجرایی شهرداری مشهد مکلف به اجرای قوانین بالادستی و تعرفه‌های ابلاغی از سوی شورا بوده و دخل و تصرفی در افزایش یا کاهش آن‌ها ندارد.

مرتضی جمشیدی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، درباره نحوه افزایش تعرفه‌های توقف در معابر و پارکینگ‌های شهری، توضیحات مفصلی ارائه داد.

وی با بیان اینکه هر ساله بهای خدمات شرکت‌ها و سازمان‌ها در شورای اسلامی شهر مشهد مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و تعرفه سال جدید براساس آن مصوب می‌گردد، اظهار کرد: افزایش نرخ هر سال در ابتدای سال به شهرداری ابلاغ می‌شود و با نظارت شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی، پیمانکار مکلف به اجرای دقیق آن چه در معابر و چه در پارکینگ‌هاست.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: زمان توقف خودرو در سامانه یکپارچه مدیریت پارکینگ‌ها ثبت و محاسبه توقف نیز به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس تبصره یک ماده ۱۵ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، خیابان معبر عمومی بوده و شهر مجاز به توقف زیر نیم ساعت به‌صورت رایگان است. در صورت توقف مازاد بر نیم ساعت، محاسبه پارک خودرو با احتساب نیم ساعت ابتدایی بوده و هزینه توقف از اعتبار پلاک کسر می‌گردد.

جمشیدی درباره شاخص‌های تعیین معابر نیز گفت: شاخص‌های معرفی معابر در سه مولفه ترافیک و حجم نیاز ترافیکی معبر توسط شورای همتای استان بررسی و تصویب می‌شود و با توجه به نوع رفتار ترافیکی منطقه، به تعرفه‌های «الف»، «ب» و «ج» تفکیک می‌گردد.

وی هدف از افزایش تعرفه یا محاسبه زمان توقف را ایجاد محدودیت برای توقف‌های طولانی‌مدت در معابر عنوان کرد و گفت: به واسطه ایجاد توقفات نامتعارف شهری شاهد پارک دوبل و ایجاد گلوگاه ترافیکی بوده‌ایم که باعث کندی روند تردد خودرو و عدم نظم در جایگاه پارک می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد تأکید کرد: نگاه مدیریت شهری به هیچ عنوان درآمدی نبوده و صرفاً برای ایجاد نظم شهری و تغییر مد حمل‌ونقل از تک‌سرنشین به حمل‌ونقل عمومی است.

وی شعار مجموعه را «توقف‌های زیر نیم‌ساعت و عدم دریافت وجه» خواند و ادامه داد: گواه این موضوع نیز مشارکت شهروندان محترم در توقفات کوتاه‌مدت است که بر اساس پایش‌های انجام‌شده، ۸۲ درصد آن زیر یک ساعت و ۶۵ درصد زیر نیم‌ساعت ثبت شده است.

جمشیدی به مزیت کاهش توقف طولانی اشاره کرد و افزود: کاهش میزان توقف خودرو باعث گردش مناسب جای پارک بین شهروندان می‌شود. به‌عنوان نمونه، در خیابان راهنمایی با ۲۹۱ فضای پارک، بیش از سه هزار خودرو پارک کرده‌اند؛ در حالی‌ که اگر طرح اجرا نمی‌شد، تنها همان ۲۹۱ خودرو از صبح تا شب در جایگاه‌ها می‌ماندند و امکان استفاده عمومی سلب می‌شد.

وی با اشاره به بازنگری در وضعیت معابر، افزود: در حال حاضر همکاران و کارشناسان محترم ترافیکی در حال پایش کلیه معابر هستند تا اگر معبری بار ترافیکی نداشته و ضرورت حضور پارکبان وجود نداشته باشد، از چرخه مدیریت توقف حذف گردد.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در پایان تصریح کرد: در خصوص تعرفه باید عرض شود شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی به‌عنوان بازوی اجرایی شهرداری مشهد مکلف به اجرای قوانین بالادستی و تعرفه‌های ابلاغی از سوی شورا بوده و دخل و تصرفی در افزایش یا کاهش آن‌ها ندارد.

انتهای خبر/

1404-09-01 08:03 شماره خبر : 13378

درباره نویسنده

اخبار مرتبط:
نظرات:
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!